Erről a Wall Street Journal amerikai üzleti lap számolt be a keresőcégtől származó belső forrásokból. A lap cikkét sem a Google, sem a Samsung nem kommentálta hivatalosan.
A Wall Street Journal úgy tudja, hogy a Google felsővezetését komolyan aggasztja, hogy a Samsung cég túl nagyra nőtt: a dél-koreai gyártó adja el az androidos eszközök negyven százalékát. Ez azért tölti el aggodalommal a lap szerint a Google-t, mert a Samsung túlságosan jó tárgyalási pozícióba került, így akár a mobilhirdetésekkel kapcsolatos bevételekből is részt kérhet magának, vagy akár egy saját androidos rendszert fejleszthet, amelyben maga értékesít appokat vagy hirdetéseket, megkerülve a Google-t. A helyzet elég komplikált, mert a Samsung készülékeinek sikeréből ennek ellenére a Google is hasznot húz jelenleg is.
A Google egyébként ingyenesen licenceli gyártópartnerei számára az Android szoftvert, bár a Samsung nem csak a vállalat alaprendszerét alkalmazza telefonjain, hanem saját szoftveres megoldásokkal is bővíti annak képességeit.
Riválisokkal szövetkezne a Google
A Wall Street Journal úgy tudja, hogy a barcelonai mobilexpó alkalmával a Google vezetése rivális gyártókkal is találkozik, hogy elősegítse a Samsung készülékeivel versenyképes androidos készülések számának gyarapodását. A lap szerint a google a HTC és a Hewlett-Packard új eszközeitől várja, hogy azok komoly konkurenciát jelentenek majd a Samsungnak.
Az IDC piackutató cég adatai szerint tavaly a Samsung 215,8 millió darab okostelefont adott el, ezek gyakorlatilag mindegyika androidos modell volt. A Samsung a globális piac 39,6 százalékát birtokolja, szemben az Apple-lel, amely csak a 25,1 százalékát kaparintotta meg az eladásoknak.