Az Egyesült Államokban az okostelefon tulajdonosoknak közel egyharmada vásárol már be rendszeresen készülékével, és 78 százalékuk használja üzletekben az árak összehasonlítására. Egyre inkább terjed az a gyakorlat, hogy a kiskereskedelmi üzletekben a vásárlók az árucikkek árának összehasonlítására használják okostelefonjukat, majd a cikket aztán ténylegesen a legalacsonyabb árat kínáló online üzletben vásárolják meg.

Az informatikai vállalatok felfigyeltek a trendre és alkalmazásokat kezdtek fejleszteni a kiskereskedelmi üzletek számára a vásárlók visszaszerzéséhez. Az eBay például felajánlotta üzleti partnereinek, hogy értesíti őket arról, ha egy vásárló beszkenneli valamely termékük vonalkódját és olcsóbb ajánlat után néz az interneten. Az értesítésnek köszönhetően “még az üzletben azonnal megfelelően vonzó ajánlatot lehet tenni a vásárlónak” – mutatott rá Steve Yankovich, az eBay innovációs igazgatója.

A kedvezményes kuponok forgalmazására szakosodott amerikai Groupon mobil üzletági vezetője, David Katz kiemelte: az okostelefonok helymeghatározási szolgáltatása kiváló lehetőségeket nyújt például éttermeknek és kiskereskedelmi üzleteknek egy teljesen új vevőkör megszerzéséhez. Az ilyen ajánlatokat akár még az érintett okostelefon ügyfél egyéni fogyasztási szokásaihoz is hozzá lehet igazítani. Az amerikai AT&T távközlési szolgáltató vállalat már felkészült arra, hogy automatikusan kedvezményes kuponokat küldjön okostelefon ügyfeleinek, amint azok belépnek valamely üzletbe.

Steve Yankovich elmondta: az eBay túl kíván lépni az internetes értékesítésen és a fizetések bonyolításán, és végső soron le kívánja bontani a különböző értékesítési csatornák között húzódó falat. “Mindenhol ott akarunk lenni, ahol valaki valamit el akar adni vagy meg akar venni, legyen szó akár az internetről, akár tényleges üzlethelységről, és mindezen túl el is akarjuk juttatni a cikket oda, ahová a vásárló akarja” – mondta. “Ez lehet akár a saját lakása, vagy az az étterem is, ahol éppen tartózkodik” – tette hozzá.