Beperelte a Netflixet egyik kisbefektetője, aki szerint a társaság félrevezette a befektetőket. A Netflix vezérigazgatója, Reed Hastings tavaly július 3-án a cég Facebook-oldalán azt közölte, hogy a társaság történetében először júniusban túllépte az 1 milliárd órát a felhasználók által havonta nézett videók időtartama. Két nappal később a Netflix részvényei több mint 13%-ot emelkedtek.
A kisbefektető indoklása szerint Hastings optimista posztja alapján arra lehetett következtetni, hogy a cég jó úton halad ahhoz, hogy teljesítse 2012-es célkitűzését, miszerint 7 millió felhasználóval bővül a belföldi felhasználói bázisa (nettó szinten). Szerinte a cég, a vezérigazgató és a pénzügyi igazgató szándékosan vezette félre a befektetőket arról, hogy az 1 milliárd órás nézettségnek milyen kapcsolata van a felhasználószám növekedésében.
Mit lép a cég?
A Netflix egyelőre nem kommentálta a híreszteléseket, de a cégvezető a múlt hónapban azt nyilatkozta, hogy folytatja a kommunikációt a Netflix Facebook-oldalán annak ellenére, hogy az amerikai pénzügyi felügyelet is vizsgálatot helyezett kilátásba. Hastings az üggyel kapcsolatban azzal védekezett, hogy a cég blogjában már korábban közölte, hogy valószínűleg a nézett idő át fogja lépni az 1 milliárd órát.
Léphet az amerikai felügyelet…
Az eset rávilágít arra, hogy a közösségi oldalak megjelenésével egy új kommunikációs csatorna nyílt meg a vállalatok előtt a fogyasztókkal és a befektetőkkel való kapcsolattartásra. A hasonló események arra késztethetik az amerikai pénzügyi felügyeletet, hogy szigorúbb szabályokat alkalmazzon arra, hogy a cégek hogy használhatják a befektetőkkel való kapcsolattartásra a közösségi oldalakat, mint a Twittert és a Facebookot.
Feltámadtak a részvények: négyszereződött az árfolyam
A Netflix részvények 2011-ben komoly zuhanást szenvedtek el, miután a korábbi felvásárlási spekulációk elhalványultak, valamint egy profit warning és áremelések bejelentése is megijesztette a befektetőket. 2012-ben a jelentős lejtmenet után stabilizálódott az árfolyam, majd nyáron egy emelkedő trend kezdődött, azóta közel négyszereződött az árfolyam. A negyedik negyedéves gyorsjelentést követően több mint 40%-kal ugrott meg az árfolyam.
Mi hatja a részvényeket?
Az elmúlt években a cég fókusza az online videókölcsönzés, a streaming szolgáltatások felé fordult a DVD-kölcsönzés helyett. 2011-ben drasztikus áremelést vitt véghez a társaság, ami visszavetette az előfizetők számának növekedését. A legutóbbi negyedéves számok azonban arról tanúskodnak, hogy a trend megfordulni látszik.
A negyedévben az online szolgáltatásokat használó amerikai előfizetői száma 2,1 millió fővel emelkedett 27,2 millióra, az Egyesült Államokon kívül pedig 1,8 millió előfizető csatlakozott a Netflix szolgáltatásaihoz. A vezetőség szerint 1,35-2 millió fővel növekedhet a folyó negyedévben online előfizetői száma fő piacán, az Egyesült Államokban, ezzel pedig 28,5-29,2 millió fő között lehet a streaming videószolgáltatásokra előfizetők száma Amerikában.